Harry Potter i Zakon Feniksa- film + krótka informacja o konkursie

Harry Potter i Zakon Feniksa to piąta część przygód Harry'ego Pottera. Jest to najkrótszy film całej ekranizacji, choć książka jest najdłuższa z całej serii.

                            


 Oglądałam go po raz pierwszy wiele lat temu, gdy moja kuzynka nagrała mi go na płycie, którą mam do dziś. Jestem fanką Harry'ego Pottera i nałogowo go oglądam rozpaczając nad tym, że się skończył.

Jeśli chodzi o ekranizacje można zauważyć mnóstwo 
banalnych błędów takich jak, to że Dudley i Petunia w
książce są opisani jako
blondyni, a w filmie mają ciemne włosy.

                             

Mi to jakoś szczególnie nie przeszkadza, ale niektórzy zwracają uwagę na detale.



Przejdźmy do fabuły:
(najpierw kilka szczegółów)

Głównym bohaterem jest Harry Potter- piętnastoletni czarodziej. 
Ma on dwójkę wspaniałych przyjaciół Hermione Granger i Rona Weasleya.
Jego jedyną rodziną jest Syriusz Black- ojciec chrzestny Harry'ego.
Chłopca wychowywali "Mugole" (niemagiczne wujostwo),ponieważ Lord Voldemort zwany również 
jako "Czarny Pan" z zimną krwią zabił jego rodziców.

                           
 Jako, że Harry jest czarodziejem zaczął uczęszczać do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwardzie.

(moja recenzja filmu)


Voldemort odzyskał siły.
 Stworzono na nowo Zakon Feniksa- tajemną organizację mającą na celu walkę przed Voldemortem.

W tym roku obronę przed czarną magią uczy nowa profesorka Dolores Umbridge, którą 
nie cenie sympatią, gdyż m.in. zakazuje tworzenia organizacji uczniowskich i zbliżania
się chłopców do dziewcząt bliżej niż na odległość metra.
Te zakazy wydają się być śmieszne ale za złamanie ich czeka surowa kara.


Oprócz tego zamiast uczenia i wykonywania zaklęć, uczy ona tylko teorii, więc dlatego
przed tajemnicą profesor Umbridge uczniowie wodzą Harrego, organizują
spotkania Gwardii Dumbledore'a.


Uczą się tam wykonywania zaklęć obrony przed czarną magią, póki
Umbridge tego nie odkrywa.

To nie koniec złych wiadomości.
Harry widzi różne mroczne sny. Między innymi jego ojca chrzestnego
torturowanego przez Voldemorta. To skłania Harr'ego do podjęcia ryzyka i udania się do Ministerstwa
Magii. 
Spotyka go tam wiele mrocznych i smutnych przygód.

Ciekawostki:

- Dywan w gabinecie profesor Umbridge kosztował 50000 funtów,

-Kolczyki z rzodkiewek noszone w książce przez Lunę Lovegood,
w filmie zostały zaprojektowane przez
Evonne Lynch, która odgrywa jej postać,

-Wszystkie sceny akcji zostały nakrecone ręcznie trzymanymi kamerami,

-Podpisy Hermiony, Harr'ego i Rona na liście
Armii Dumbledore'a są identyczne z tymi co można znaleźć w książce




Uwaga Spojler!
.
.
.
.
.
.
.
.

 Bardzo przybiła mnie śmierć Syriusza.
Bardzo go lubiłam i troszkę było
smutno w następnych częściach
bez niego. :(


Od premiery filmu minęło już osiem lat!
Tak szybko minęło :)
Pamiętacie kiedy pierwszy raz oglądnęliście ten film?



              Krótka informacja o konkursie: konkurs będzie rozstrzygnięty jutro koło godziny 14:00, więc można się jeszcze zgłaszać.









2 komentarze:

  1. Ostanio oglądałam ten film :)
    A co do Syriusza to zgadzam się z Tobą. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny i każdy komentarz. To bardzo motywuje! :)